Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024

Δράσεις του σχολείου μας την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) και πενήντα δύο χρόνια μετά την απόφαση του Οργανισμού Ηνωμένων εθνών στη Σουηδία, να ληφθούν μέτρα για την προστασία του, η ανάγκη ολοκληρωτικής αλλαγής στάσεων είναι πιο επιτακτική από ποτέ. 

Το σχολείο συμμετείχε στον εορτασμό της ημέρας με δράσεις περιβαλλοντικού εθελοντισμού, ενημέρωσης,  ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των μαθητών.

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Με το πιο αισιόδοξο μήνυμα ξεκίνησε η μέρα μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο μας. Η εκπαιδευτικός της Αγγλικής γλώσσας Κ. Σερεμετίδου, μας υποδέχτηκε με μια υπέροχη παρέμβαση στους πίνακες ανακοινώσεων. Σκοπός της ήταν να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την σχολική κοινότητα για τις απειλές που δέχεται το περιβάλλον αλλά κυρίως να κινητοποιήσει μικρούς και μεγάλους για τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν ώστε ο κόσμος μας να μοιάζει με το χαρούμενο τέχνημα που δημιούργησε.







Αναλυτικά οι δράσεις των τάξεων:



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


Οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, πήγαν στο πλησιέστερο Πάρκο και μάζεψαν ανακυκλώσιμα υλικά.

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:

  • Αγγελίδου Ειρήνη, δασκάλα του Γ1
  • Ασημακίδου Βικτώρια, δασκάλα του Γ2
  • Βλαχοπούλου Μαρία, δασκάλα του Γ3

  

 


 

Επίσης, το τμήμα Γ3, επισκέφτηκε το σχολικό κήπο, γνώρισε τα αρωματικά φυτά, τα λουλούδια και τα φυτά του λαχανόκηπου και μίλησαν για την αξία της αστικής γεωργίας στην διατροφή και την προστασία του περιβάλλοντος. Επιπλέον, φρόντισαν τα φυτά ποτίζοντας τα και καθάρισαν το χώρο.
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:
  • Βλαχοπούλου Μαρία, δασκάλα του Γ3
  • Κίκου Κατερίνα, εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας

 


 




🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας, οι μαθητές της Β' τάξης έχοντας ήδη δημιουργήσει νωρίτερα τις δικές τους αφίσες για την ημέρα περιβάλλοντος, συνεργάστηκαν μεταξύ τους και έμαθαν να ξεχωρίζουν τι είναι ωφέλιμο και τι επιζήμιο για το περιβάλλον. Προβληματίστηκαν για τις καθημερινές τους συνήθειες στο σπίτι και στο σχολείο και με κριτική ματιά έλαβαν τις μικρές αλλά τόσο σημαντικές αποφάσεις που θα επηρεάσουν θετικά το μέλλον του πλανήτη.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:
  • Κίκου Κατερίνα, εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας




 

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Οι μαθητές του Δ1 παρουσίασαν ένα μουσικό κινητικό παιχνίδι στους μαθητές της Α τάξης και στην συνέχεια το χόρεψαν όλοι μαζί. Το τραγούδι ήταν σχετικό με την γνωριμία μας με το δάσος καθώς επίσης και την προστασία αυτού. Εκπαιδευτικοί
Δ1 : Τσιμπούκια Γρηγορία ΠΕ 70 
Ρεβυθοπουλου Μαρια ΠΕ70 ΕΑΕ
Α1: Μανίκα Ευθυμία
Α2: Παχίδης Γεώργιος

 

Στην συνέχεια οι μαθητές του Δ1 δημιούργησαν μια αφίσα με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής .

 

Τέλος έπαιξαν ένα παιχνίδι ρόλων με κάρτες εμπνευσμένες από τις φυσικές καταστροφές που σχετίζονται με την παρεμβατικότητα του ανθρώπου στο περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή . 
Εκπαιδευτικοί
Τσιμπούκια Γρηγορία ΠΕ70
Ρεβυθοπουλου Μαρία ΠΕ 70 ΕΑΕ



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Οι μαθητές του Ε2, δημιούργησαν το δικό τους συννεφόλεξο με τις απειλές που δέχεται το περιβάλλον και του Δ2 το αντίστοιχο συννεφόλεξο με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να προστατευτεί ο πλανήτης. Με την ολοκλήρωση της δράσης, τα παιδιά συνεργαζόμενα μεταξύ τους έχτισαν πάνω στην προϋπάρχουσα γνώση και εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους, ανέδειξαν τη δημιουργικότητά τους καλλιεργώντας ταυτόχρονα με τις επιλογές τους την κριτική τους σκέψη και επικοινώνησαν την άποψη τους για το περιβάλλον με τον καλύτερο τρόπο.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:
  • Κίκου Κατερίνα, εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Το Τμήμα Ένταξης, με την εκπαιδευτικό Ελένη Ζεστού και οι μαθητές του Ε΄3, παρακολούθησαν μία παρουσίαση για την αξία των δέντρων κυρίως στις πόλεις από το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Τα Υπέροχα δέντρα" που είναι διαθέσιμο για αξιοποίηση στον ιστότοπο του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν, έγραψαν συνθήματα για το περιβάλλον και διακόσμησαν την είσοδο του β' ορόφου του σχολείου. Στη δράση συμμετείχαν και οι μαθητές του Ε΄1 με τον εκπαιδευτικό Διονύση Αρσένη.






🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Οι μαθητές/τριες του Ε2 συνεργάστηκαν με χαρά, κέφι και ενθουσιασμό και απεικόνισαν εικαστικά με το δικό τους μοναδικό τρόπο το μήνυμά τους για την  Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:
  • Βίτκος Απόστολος, δάσκαλος του Ε2 



"Όλα τα πλοία που πιάνουν λιμάνι θα πρέπει να παραδίδουν τα απόβλητα στο λιμάνι και όχι στη θάλασσα"

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Μπορείς να φανταστείς ένα μέλλον στο οποίο τα παιδιά δε θα ξέρουν τι είναι εποχές και δε θα μπορούν να τρώνε αγαπημένα φρούτα;
Μπορείς να φανταστείς τις πολικές αρκούδες, τα δελφίνια, κάποια πουλιά να αποτελούν είδος προς εξαφάνιση;
Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κλιματική και περιβαλλοντική κρίση που απειλεί τόσο τις ανθρώπινες δραστηριότητες και την υγεία μας, όσο και τα οικοσυστήματα παγκοσμίως.
Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος και με θέμα «Φροντίζω και Αγαπώ το Περιβάλλον - Ενημερώνομαι, Συμμετέχω και Ενεργώ» το ΣΤ3 του σχολείου μας μετά από διαλογική συζήτηση των παιδιών δημιούργησαν ένα έντυπο με σκέψεις – προτάσεις πάνω στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
  • Τι είναι κλιματική αλλαγή
  • Πώς εκδηλώνεται
  • Αιτίες
  • Τρόποι αντιμετώπισης
ήταν μερικοί άξονες που απασχόλησαν τα παιδιά για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι ο καθένας μπορεί να κάνει κάτι για να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Το τελευταίο κεφάλαιο το γράφουμε εμείς.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:
  • Τραϊανού Αντιγόνη, δασκάλα του ΣΤ3




🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿